Telemedicine_Consult
Телемедицина – комплекс організаційних, фінансових і технологічних заходів, що забезпечують надання дистанційної консультаційної медичної послуги, при якій пацієнт або лікар, що безпосередньо проводить обстеження та/або лікування пацієнта, отримує дистанційну консультацію іншого лікаря з використанням телекомунікацій.

Застосування можливостей Всесвітньої мережі Інтернет та швидкісних каналів передачі даних створює якісно нові умови для комунікацій між спеціалістами та науковцями, як в Україні, так і за кордоном. В таких умовах відстань вже не є критичною перешкодою, що впливає на сам факт консультування, або обговорення клінічного випадку. Часовий проміжок при телемедичному консультуванні між моментом запиту консультації і отриманням її результатів суттєво зменшується і майже не відрізняється від такого при рутинному консультуванні.

Все це надає можливість з одногу боку значно прискорити процес консультування за рахунок зменшення часу на отримання консультантом необхідної та достатньої інформації про пацієнта та його захворювання, з іншого – розширити спектр консультантів за рахунок дистанційного залучення спеціалістів із інших, територіально віддалених, медичних закладів і установ.

Сфери застосування:

Дистанційна діагностика:

  • Постановка первинного діагнозу дистанційно з використанням як оператора фахівця немедичною спеціалізації, або персоналу низької кваліфікації;
  • Підтвердження первинного діагнозу більш досвідченим фахівцем, або профільним фахівцем.

Дистанційне консультування:

  • Підтвердження діагнозу профільним медичним центром, призначення і корекція лікування, підтвердження показань до госпіталізації;
  • Отримання пацієнтом консультації мед. фахівця своєї клініки, своєї країни, на рідній мові і т.д;
  • Проведення передопераційного обстеження в місцевому медичному центрі під керівництвом фахівця центрального профільного медичного центру;

Віддалений моніторинг:

  • Дистанційний моніторинг стану хворого в післяопераційний період або в період реабілітації.

Домашня телемедицина:

  • Первинний прийом, постановка діагнозу, спостереження хворого без виїзду на виклик.

Медицина катастроф:

  • Надання кваліфікованої медичної допомоги в місцях НС, сортування пацієнтів, оцінка тяжкості ураження в жорстких тимчасових умовах з непідготовленого місця.

Дистанційне оперування:

  • Дистанційне проведення хірургічних операцій хірургом високої кваліфікації.

Дистанційне навчання персоналу (лікарів):

  • Підвищення кваліфікації та навчання медичного персоналу.

Впровадження телемедецини надає такі переваги:

Для пацієнтів:

  • Підвищення ефективності та якості лікування;
  • Прискорення передачі інформації про результати обстежень між різними спеціалізованими клініками без транспортування хворого (особливо у критичних випадках);
  • Проведення дистанційних (телемедичних) консультацій вузькими спеціалістами у територіально віддалених медичних установах;
  • Проведення лікарських консиліумів (телеконференцій) з фахівцями лікувальних закладів незалежно від місця їх розташування;
  • Уникнення помилок через нерозбірливий почерк лікарів;
  • Зменшення термінів обстеження пацієнтів.

Для медичних працівників:

  • Економія часу за рахунок використання шаблонів електронного документообігу;
  • Отримання інформації щодо динаміки стану пацієнта;
  • Можливість дистанційно приймати участь у обговоренні клінічних випадків, проводити консиліум та приймати рішення щодо лікування при територіальній віддаленості один від одного та від пацієнта;
  • Цілодобовий доступ до архівів в текстовому, аудіо та відео форматах (знімки, записи, результати досліджень та оглядів);
  • Навчання та обмін досвідом між лікарями різних лікувальних закладів країни та зарубіжжя шляхом проведення веб-конференцій;

Для закладів та установ охорони:

  • Підвищення ефективності роботи медичного персоналу;
  • Оптимізація взаємодії служб медичних закладів;
  • Оптимізація кількості медичних працівників та моніторинг їх роботи;
  • Зберігання інформації у електронному вигляді в сучасних, компактних формах відповідно до міжнародних і національних стандартів.

Консультація спеціаліста